Oululaisen taloyhtiön puheenjohtaja, Sanna Nygård jakaa kokemuksiaan OIT isännöinnistä. Taloyhtiö on ollut OIT isännöinnin asiakkaana keväästä 2023 alkaen. Nygård on toiminut Asunto Oy Porilanpihan hallituksessa jo 6 vuotta, ja hänen hallitusvuosiinsa on mahtunut erilaisia haasteita.
Ennen OIT isännöinnin mukaantuloa hallituksen oli suoriuduttava lähes yksin taloyhtiönsä asioiden hoidosta Nygård toteaa.
Kilpailutus- ja isännöinnin vaihto
Asunto Oy Porilanpihan hallitus oli pohtinut jo pitkään isännöinnin kilpailutusta. Meille oli kerrottu, että isännöinnin kilpailutus olisi vaativa ja raskas prosessi, joten kilpailutus venyi, Nygård toteaa.
Alkuvuodesta 2023 päätimme kuitenkin, että kilpailutus tehdään ja olemme erittäin tyytyväisiä, että pelotteluista huolimatta, uskalsimme isännöinnin vaihtoprosessiin ryhtyä, Nygård kertoo.
Valitsimme OIT isännöinnin kumppaniksemme kilpailutuksen, kartoituksen ja muiden taloyhtiöiden suosittelujen perusteella, meillä oli kuva, että OIT isännöinti on aktiivinen- ja ennen kaikkea asiantunteva toimija, Sanna toteaa.
”Kilpailutus ja isännöinnin vaihto osoittautuivat todella helpoksi. Meidän hallituksemme tarvitsi pyytää tarjoukset, tehdä päätös uudesta isännöintikumppanista ja sen jälkeen valittu isännöintikumppani otti vastuun kaikesta muusta”, Nygård kertoo.
Yhteistyö OIT isännöinnin kanssa
Yhteistyö OIT isännöinnin kanssa on sujunut erinomaisesti. Meille on välittynyt tunne, että tiedetään kenen kanssa ollaan tekemisessä ja ennen kaikkea OIT isännöinnillä on ollut halu hoitaa yhtiötämme. Nyt meillä on oikeasti isännöitsijä, joka tekee työnsä ja hallituksen ei tarvitse enää suoriutua kaikista tehtävistään yksin, Nygård toteaa.
Jo tämän lyhyen yhteistyön aikana, meillä on ollut paljon tilanteita taloyhtiössä, joihin olemme tarvinneet isännöitsijän ammattitaitoa ja kykyä puuttua asioihin ripeällä aikataululla.
Olemme olleet erityisen otettuja siitä, että kesälläkin varsinaisen isännöitsijän ollessa lomalla, tuuraajan sai kiinni ja myös tuuraustilanteessa OIT isännöinniltä vastattiin: ” Me otamme asian hoitaaksemme ja me teemme nyt näin”.
Tästä välittyi mielettömän upea tunne, että vaikka OIT isännöinti on jo suhteellisen iso toimija, silti toiminta yrityksen sisällä on todella välittävää ja asiakaslähtöistä.
OIT isännöinnin arvot; aktiivisuus, arvostaminen ja asiakaslähtöisyys ovat kyllä konkreettisesti näkyneet yhteistyössämme, Sanna toteaa.
”Nyt meillä on isännöitsijä, joka soutaa meidän kanssamme samassa veneessä, eikä joku, joka soutaa perässä takana ja yrittää kuulla, mitä hallituksella on sanottavaa”, Sanna kertoo
Kiitos OIT isännöinti, yhdessä me nostamme taloyhtiömme rakennusten ja asumisen arvoa, yhdessä olemme #kanssakulkukijoita.